Plot, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

Plot, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi) - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Plot, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi), dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Plot, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

See also


Plot, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

Plot, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)
  Binaan Plot  
1. Permulaan
  • Adam, Siti Hawa, Israk dan Mikraj telah pulang ke rumah Wah di Kampung Sayong. Israk anak teruna Adam, kelihatan kurang selesa dengan suasana di kampung kerana selama ini dia dibesarkan oleh datuknya di Perth Australia.
2. Perkembangan
  • Mikraj, adik kepada Israk seorang remaja yang mudah menyesuaikan diri dengan kehidupan di kampong. Israk pula ego dengan statusnya sebagai orang bandar dan bakal bergelar ahli korporat. Perselisihan pendapat antara dua beradik ini semakin memuncak apabila kelakuan dan tingkah laku Israk semakin keterlaluan terhadap Wah. Israk tidak patut menyakiti hati Wah kerana Wahlah yang menjaganya sejak berumur sehari. Pertikaman lidah antara dua beradik itu berlarutan dan telah menyebabkan Wah masuk campur serta menasihati kedua-dua cucunya agar jangan bertekak pasal dirinya lagi.
3. Klimaks
  • Keputusan air di kampung Sayong telah memaksa Israk ke sungai untuk mandi, setelah dicabar oleh adiknya Mikraj. Israk telah terjatuh ke dalam sungai dan telah diselamatkan oleh neneknya.
4. Peleraian
  • Israk keluar dari bilik dengan berpakaian baju Melayu telah mengejutkan keluarganya. Israk mulai mencedok nasi dan gulai malah mencari jering dan tempoyak yang merupakan makanan yang paling tidak disukainya.



Jadi jawapan kepada soalan Plot, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Plot, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi), Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Plot, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi) Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2017/09/plot-cerpen-israk-erda-roslan-khairi.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.