Sinopsis Menuai Emas. Nota cerpen komsas tingkatan 2

Sinopsis Menuai Emas. Nota cerpen komsas tingkatan 2 - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Sinopsis Menuai Emas. Nota cerpen komsas tingkatan 2, dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Sinopsis Menuai Emas. Nota cerpen komsas tingkatan 2

See also


Sinopsis Menuai Emas. Nota cerpen komsas tingkatan 2

Sinopsis Menuai Emas. Nota cerpen komsas tingkatan 2
Jawapan:

Kata-kata semangat arwah abah masih terngiang-ngiang, manakala sokongan kental emak (Mak wan) dalam mempertahankan tanah bendang mereka, sambil memujuk pemilik petak bendang yang lain akhirnya membuka jalan kepada Alif untuk menggembleng muafakat penanaman padi secara estet. Galakan Tuk Ketua juga memberi kekuatan kepada Alif untuk menangani tentangan Abang Man dan orang kampung yang termakan umpan pemaju perumahan untuk menjual petak bendang masing-masing.

Kemuncak sindiran Abang Man ialah Alif tidak lulus universiti, sedangkan emak sendiri menghadiri majlis konvokesyen Alif. Khidmat nasihat pegawai pertanian dan penggunaan mesin berteknologi canggih dimanfaatkan sebagai projek estet mini yang mengubah kaedah bermandi keringat dan selut kepada gaya pengurusan yang cekap dan sistematik.

Akhirnya, semua 15 orang pemilik petak sawah dengan keluasan hampir 60 hektar itu setuju berganding bahu sehingga terbentang petak emas yang tersedia untuk dituai.



Jadi jawapan kepada soalan Sinopsis Menuai Emas. Nota cerpen komsas tingkatan 2

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Sinopsis Menuai Emas. Nota cerpen komsas tingkatan 2, Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Sinopsis Menuai Emas. Nota cerpen komsas tingkatan 2 Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/08/sinopsis-menuai-emas-nota-cerpen-komsas.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.