Tema dan Persoalan, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

Tema dan Persoalan, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi) - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Tema dan Persoalan, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi), dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Tema dan Persoalan, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

See also


Tema dan Persoalan, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

Tema dan Persoalan, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)
  Tema  
  • Perbezaan budaya dan kehidupan dalam sebuah keluarga sehingga mencetuskan pertentangan pandangan dan nilai.
  • Israk yang dibesarkan di Perth, Australia mempunyai pandangan yang berbeza dengan adiknya tentang kampung, kehidupan dan diri neneknya Wah.

  Persoalan  
1. Persoalan jati diri
  • Israk yang dibesarkan di Perth Australia tidak mempunyai jati diri ketimuran akibat persekitaran dan cara dia dibesarkan. Hal ini bertentangan dengan sifat adiknya Mikraj yang lebih kukuh dan teguh jati dirinya dengan adat ketimuran.
2. Persoalan kasih sayang seorang nenek terhadap cucunya.
  • Wah seorang nenek yang menyayangi cucunya, walaupun cucunya amat ego dan selalu melukakan hatinya namun Wah tetap sabar.Hal ini terpancar apabila Wah menyelamatkan Israk yang hampir lemas dengan tenaga tuanya.
3. Persoalan tanggungjawab bapa terhadap keluarga.
  • Adam menjalankan tanggungjawabnya kepada anak-anak. Dia membiasakan anak-anak dengan kehidupan kampung di tempat dia dibesarkan agar anak-anaknya tidak sombong dan lupa diri kerana biasa hidup mewah di bandar.



Jadi jawapan kepada soalan Tema dan Persoalan, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Tema dan Persoalan, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi), Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Tema dan Persoalan, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi) Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2017/09/tema-dan-persoalan-cerpen-israk-erda.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.