Tema dan Persoalan, Cerpen Memori Seorang Tua (Zahari Affandi)

Tema dan Persoalan, Cerpen Memori Seorang Tua (Zahari Affandi) - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Tema dan Persoalan, Cerpen Memori Seorang Tua (Zahari Affandi), dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Tema dan Persoalan, Cerpen Memori Seorang Tua (Zahari Affandi)

See also


Tema dan Persoalan, Cerpen Memori Seorang Tua (Zahari Affandi)

Tema dan Persoalan, Cerpen Memori Seorang Tua (Zahari Affandi)
  Tema  
  • Semangat patriotik, iaitu tentang keinginan seorang tokoh yang ingin berkongsi memori lampaunya dengan masyarakat.
  • Pak Itam ingin berkongsi perjuangan yang telah dilaluinya dengan anak cucunya dalam usaha beliau membebaskan negara ini daripada penjajahan.
  Persoalan  
1. Persoalan kesediaan menghadapi cabaran.
  • Pak Itam terpaksa menempuh halangan dalam perjuangannya, iaitu terpaksa keluar masuk penjara kerana perjuangannya bertentangan dengan dasar pemerintahan pada masa itu.
2. Persoalan rasa tanggungjawab terhadap nasib yang akan dialami oleh anak bangsa.
  • Atas dasar tanggungjawab, Pak Itam berjuang untuk bangsa Melayu kerana dia ingin melihat bangsanya mendapat pendidikan yang tinggi serta tidak menjadi hamba di negara sendiri.
3. Persoalan jati diri yang teguh.
  • Pak Itam mempunyai jati diri dan pendirian yang teguh dari usia muda sehingga usianya mencecah 85 tahun.



Jadi jawapan kepada soalan Tema dan Persoalan, Cerpen Memori Seorang Tua (Zahari Affandi)

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Tema dan Persoalan, Cerpen Memori Seorang Tua (Zahari Affandi), Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Tema dan Persoalan, Cerpen Memori Seorang Tua (Zahari Affandi) Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2017/09/tema-dan-persoalan-cerpen-memori.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.