Apakah cara cara untuk mengelakkan penjajahan di negara kita. Bersertakan contoh dan huraian.

Apakah cara cara untuk mengelakkan penjajahan di negara kita. Bersertakan contoh dan huraian. - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Apakah cara cara untuk mengelakkan penjajahan di negara kita. Bersertakan contoh dan huraian. , dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Apakah cara cara untuk mengelakkan penjajahan di negara kita. Bersertakan contoh dan huraian.

See also


Apakah cara cara untuk mengelakkan penjajahan di negara kita. Bersertakan contoh dan huraian.

Apakah cara cara untuk mengelakkan penjajahan di negara kita. Bersertakan contoh dan huraian.
Jawapan:
Mengadakan kempen yg memupuk semangat patriotik kalangan rakyat seperti karnival kemerdekaan 31 ogos. Pendidikan di sekolah.Contohnya diterapkan dalam subjek Sejarah,sering mengadakan pelbagai pertandingan sempena kemerdekaan. Menyemarakkan semangat patriotik dalam kalangan rakyat sahaja sebenarnya kerana dengan rasa cintanya akan negara akan melindungi tanah airnya dengan baik daripada hasutan penjajah 
  • menjalankan hubungan diplomatik dengan negara luar
  • mengukuhkan sistem pertahanan negara
  • memupuk perpaduan kaum
  • mematuhi undang-undang negara
  • menyemai semangat patriotik dlm kalangan rakyat
  • mengelakkan peperangan dan pergaduhan terjadi dalam negara
  • elakkan campur tangan kuasa asing dalam urusan negara



Jadi jawapan kepada soalan Apakah cara cara untuk mengelakkan penjajahan di negara kita. Bersertakan contoh dan huraian.

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Apakah cara cara untuk mengelakkan penjajahan di negara kita. Bersertakan contoh dan huraian. , Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Apakah cara cara untuk mengelakkan penjajahan di negara kita. Bersertakan contoh dan huraian. Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/06/apakah-cara-cara-untuk-mengelakkan.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.