Pengajaran dan latihan soal, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

Pengajaran dan latihan soal, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi) - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Pengajaran dan latihan soal, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi), dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Pengajaran dan latihan soal, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

See also


Pengajaran dan latihan soal, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

Pengajaran dan latihan soal, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)
  Pengajaran  
  1. Kita hendaklah menghormati orang yang lebih tua daripada kita terutama dari segi percakapan dan perbuatan kita.
  2. Kita mestilah mengetahui asal usul kita agar kehidupan kita selari dengan kehendak agama dan masyarakat.
  3. Kita haruslah menjaga perlakuan dan kata-kata kita terhadap sesiapa sahaja agar orang di sekeliling kita tidak merasa tersinggung dan kurang senang kepada kita.
  4. Kita haruslah sentiasa bersyukur terhadap apa-apa sahaja yang kita nikmati kerana ada orang lain yang tidak bernasib baik seperti kita.
  5. Kita mestilah berterima kasih terhadap apa-apa bantuan yang telah diterima.
  Latihan soal  
  1. Mengapakah Israk berasa tidak selesa hidup di kampung?
  2. Mengapa Wah tidak mahu menjualkan rumah uzurnya kepada Majlis Daerah?
Jawapan
  1. Israk berasa tidak selesa hidup di kampung kerana dia dibesarkan di Perth, Australia yang mewah dengan kekayaan dan dia bakal menjadi orang korporat.
  2. Wah tidak mahu menjualkan rumah uzurnya kerana masih memegang amanah ibunya dan rumah itu menyimpan sejuta rahsia hati dan kenangan kehidupan Wah.



Jadi jawapan kepada soalan Pengajaran dan latihan soal, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Pengajaran dan latihan soal, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi), Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Pengajaran dan latihan soal, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi) Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2017/09/pengajaran-dan-latihan-soal-cerpen.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.