LESTARI BUKIT MENGHIJAU (Teknik Plot)

LESTARI BUKIT MENGHIJAU (Teknik Plot) - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk LESTARI BUKIT MENGHIJAU (Teknik Plot), dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : LESTARI BUKIT MENGHIJAU (Teknik Plot)

See also


LESTARI BUKIT MENGHIJAU (Teknik Plot)

LESTARI BUKIT MENGHIJAU (Teknik Plot)

Teknik Plot

Dialog
Contoh:
  • “Kenapa dengan jip pak cik?”  Zahiran mengulangi.
  •  “Tayarnya pancit!” ujar Pak Tua sambil mengeluh panjang.
Imbas kembali
Contoh:
  • Zahiran terkenang akan kisah Pak Tua setiap kali dia memandang Bukit Bintangor.
  • PakTua telah menceritakan kisah kehidupannya kepada Zahiran.
Suspens
Contoh:
  • Pembaca tertanya-tanya apakah yang berlaku apabila kelihatan asap tebal keluar dari pucuk-pucuk hutan di Bukit Bintangor.
Kejutan
Contoh:
  • Zahiran mengetahui latar belakang kehidupan Pak Tua.  Dia terkejut apabila mengetahui bahawa Pak Tua ialah saintis yang pernah bertugas di Chicago, Amerika.
Pemerian
Contoh:
  • Bukit yang tersergam megah, menghijau di hujung kampung.   Kampung Alor Rambai, Sungai Jeneri, Jeniang itu banyak kisahnya, terselit suka terpalit duka perjuangan seorang tua.



Jadi jawapan kepada soalan LESTARI BUKIT MENGHIJAU (Teknik Plot)

Semua bahan ini untuk menjawab soalan LESTARI BUKIT MENGHIJAU (Teknik Plot), Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran LESTARI BUKIT MENGHIJAU (Teknik Plot) Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/10/lestari-bukit-menghijau-teknik-plot.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.