HIKAYAT ANGGUN CIK TUNGGAL (Tema dan Persoalan)

HIKAYAT ANGGUN CIK TUNGGAL (Tema dan Persoalan) - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk HIKAYAT ANGGUN CIK TUNGGAL (Tema dan Persoalan), dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : HIKAYAT ANGGUN CIK TUNGGAL (Tema dan Persoalan)

See also


HIKAYAT ANGGUN CIK TUNGGAL (Tema dan Persoalan)

HIKAYAT ANGGUN CIK TUNGGAL (Tema)
Tema
Sikap terburu-buru dan tidak usul periksa yang membawa salah faham. Dalam hal ini, Raja Anggun Cik Tunggal berperang dengan tunangnya, Tuan Puteri Gondan Ganariah kerana tidak tahu kapal lancing kuning itu milik tunangnya.

Persoalan

  1. Persoalan perasaan kasih sayang sesama manusia. Tuan Puteri yang sanggup belayar untuk bertemu dengan tunangannya, Raja Anggun Cik Tunggal.
  2. Persoalan keberanian menegakkan keadilan. Tuan Puteri yang membalas serangan Raja Anggun Cik Tunggal.
  3. Persoalan keperluan memujuk setelah melakukan kesilapan dalam sesuatu tindakan. Raja Anggun Cik Tunggal memujuk Tuan Puteri Gondan Ganariah setelah menyedari kesilapannya yang menyerang lancang kuning milik tunangannya.



Jadi jawapan kepada soalan HIKAYAT ANGGUN CIK TUNGGAL (Tema dan Persoalan)

Semua bahan ini untuk menjawab soalan HIKAYAT ANGGUN CIK TUNGGAL (Tema dan Persoalan), Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran HIKAYAT ANGGUN CIK TUNGGAL (Tema dan Persoalan) Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/11/hikayat-anggun-cik-tunggal-tema-dan.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.