Sinopsis Pantai Kasih

Sinopsis Pantai Kasih - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Sinopsis Pantai Kasih, dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Sinopsis Pantai Kasih

See also


Sinopsis Pantai Kasih

Sinopsis Pantai Kasih
Jawapan:

Novel 'Pantai Kasih' ini berkisar kepada konflik dalaman tiga orang watak utama yang bertugas di Pusat Rawatan Pantai Kasih (PRPK) di Inanam, Sabah. Dr. Raiha, pakar bedah teruji dengan peristiwa tragis kematian misteri Rohayu, anak tunggalnya yang mengalami sindrom down, diikuti oleh suaminya Dr. Sadiz, pakar otak yang terperosok di bawah lori. Dr. Uwang, pemilik PRPK pula bersikap haloba (mementingkan keuntungan) serta tidak mewarisi sikap ayahnya yang berpegang kepada etika perubatan. Sister Felicia Landosi pula mengalami ketagihan ubat batuk kerana tertekan dengan peristiwa silam dan latar belakang dirinya sebagai anak tidak sah taraf.

Bayangan peristiwa hitam Rohayu yang disambar api daripada kereta Porsche yang terbakar sentiasa muncul walaupun ketika Dr. Raiha sedang bertugas, sehinggalah pada penghujung novel Dr. Raiha berasa lega apabila kebenaran terbongkar jua. Dr. Uwang juga terbawa-bawa dengan rasa bersalah sehingga akhirnya dia melanggar tembok di PRPK sendiri sehingga hampir meragut nyawanya. Felicia Landosi yang menerima komisen sebanyak lima peratus jika berjaya memujuk pesakit mendapatkan rawatan di PRPK mengalami tekanan yang hebat, tetapi akhirnya berani berterus terang dengan Dr. Raiha.



Jadi jawapan kepada soalan Sinopsis Pantai Kasih

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Sinopsis Pantai Kasih, Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Sinopsis Pantai Kasih Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/08/sinopsis-pantai-kasih.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.