Fungsi jasad golgi dalam pengangkutan enzim luar sel

Fungsi jasad golgi dalam pengangkutan enzim luar sel - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Fungsi jasad golgi dalam pengangkutan enzim luar sel , dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Fungsi jasad golgi dalam pengangkutan enzim luar sel

See also


Fungsi jasad golgi dalam pengangkutan enzim luar sel

Huraikan fungsi jasad golgi dalam pengangkutan enzim luar sel


Jawapan:

Jasad Golgi (Golgi apparatus) terdiri daripada satu timbunan kantung pipih. Jasad Golgi berfungsi sebagai pusat memproses, membungkus dan mengangkut bahan seperti karbohidrat, protein, fosfolipid, dan glikoprotein.

Vesikel angkutan yang membawa hasil seperti protein daripada jalinan endoplasma kasar bergabung dengan membran jasad Golgi dan protein masuk ke dalam ruang membran. Protein tersebut diubah suai disepanjang perjalanannya melalui jasad Golgi.

Jasad Golgi kemudiannya akan mengasingkan hasil-hasil ini dan membungkusnya ke dalam vesikel rembesan. Vesikel rembesan yang mengandungi bahan ini menggenting daripada membran jasad Golgi dan menuju ke bahagian sel yang lain atau ke membran plasma. Vesikel rembesan kemudian bergabung dengan membran plasma sebelum merembes kandungannya keluar daripada sel.



Jadi jawapan kepada soalan Fungsi jasad golgi dalam pengangkutan enzim luar sel

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Fungsi jasad golgi dalam pengangkutan enzim luar sel , Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Fungsi jasad golgi dalam pengangkutan enzim luar sel Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/07/fungsi-jasad-golgi-dalam-pengangkutan.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.