Sinopsis HIKAYAT UPU DAENG MENAMBUN’ (Rogayah A.Hamid)

Sinopsis HIKAYAT UPU DAENG MENAMBUN’ (Rogayah A.Hamid) - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Sinopsis HIKAYAT UPU DAENG MENAMBUN’ (Rogayah A.Hamid), dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Sinopsis HIKAYAT UPU DAENG MENAMBUN’ (Rogayah A.Hamid)

See also


Sinopsis HIKAYAT UPU DAENG MENAMBUN’ (Rogayah A.Hamid)

Sinopsis HIKAYAT UPU DAENG MENAMBUN’ (Rogayah  A.Hamid)
Mengisahkan salasilah keluarga raja-raja Kalimantan. Kisah bermula dengan Sang Raja Majapahit mempunyai anak bernama Brawijaya. Brawijaya apabila dewasa menjadi raja di negeri Sukudana. Daripada keturunannya lahirlah Raja Baporang yang telah melahirkan Pangeran Karang Tanjung. Pangeran Karang Tanjung pula mempunyai seorang anak bernama Panembahan Bendala. Panembahan Bendala beranakkan Panembahan Sukudana. Cerita diakhiri dengan kisah Pangeran Agung yang mempunyai ramai anak iaitu Ratu Melayu,Utin Radi, Pangeran Marta, Raden Segara, Gusti Aris,Pangeran Surya dan Tiak Ra’i, ibu kepada Raden Ambong.



Jadi jawapan kepada soalan Sinopsis HIKAYAT UPU DAENG MENAMBUN’ (Rogayah A.Hamid)

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Sinopsis HIKAYAT UPU DAENG MENAMBUN’ (Rogayah A.Hamid), Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Sinopsis HIKAYAT UPU DAENG MENAMBUN’ (Rogayah A.Hamid) Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/10/sinopsis-hikayat-upu-daeng-menambun.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.