Jawaban Soal Cerpen Anak Penggunting Rambut

Jawaban Soal Cerpen Anak Penggunting Rambut - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Jawaban Soal Cerpen Anak Penggunting Rambut, dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Jawaban Soal Cerpen Anak Penggunting Rambut

See also


Jawaban Soal Cerpen Anak Penggunting Rambut

Jawaban Soal Cerpen Anak Penggunting Rambut
1.  Apakah pengajaran yang terdapat dalam petikan di bawah?
“ Bagaimanapun ajal dan maut kuasa Allah.  Allah lebih sayangkan Manis.  Subuh itu Manis menghembuskan nafasnya yang terakhir di ribaanku.”

2.  Nyatakan gaya bahasa yang terdapat dalam petikan di bawah?
   “Abah hanya mahu merindumu, Manis.”

3.  Nyatakan 3 perwatakan abah dalam petikan di atas?
“Abah saya tukang gunting rambut. Masa muda, orang kampung panggil abah Mat Gunting. Abah saya cukup terkenal di kampung Batu 25, Bagan Datoh.”

Jawapan
  1. Kita haruslah menerima takdir Ilahi.
  2. Gaya bahasa sinkope, contoh merindumu.
  3. Tukang gunting rambut, nama gelaran Mat Gunting, Pernah tinggal di Kampung Batu 25,   Bagan Datoh, dan terkenal di Kampung Batu 25.



Jadi jawapan kepada soalan Jawaban Soal Cerpen Anak Penggunting Rambut

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Jawaban Soal Cerpen Anak Penggunting Rambut, Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Jawaban Soal Cerpen Anak Penggunting Rambut Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/10/jawaban-soal-cerpen-anak-penggunting.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.