latar masa/latar masyarakat/latar tempat novel DARAH TITIK DI SEMANTAN

latar masa/latar masyarakat/latar tempat novel DARAH TITIK DI SEMANTAN - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk latar masa/latar masyarakat/latar tempat novel DARAH TITIK DI SEMANTAN, dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : latar masa/latar masyarakat/latar tempat novel DARAH TITIK DI SEMANTAN

See also


latar masa/latar masyarakat/latar tempat novel DARAH TITIK DI SEMANTAN

latar masa/latar masyarakat/latar tempat novel DARAH TITIK DI SEMANTAN
Jawapan:

Latar tempat
  1. Di daerah Semantan, Pahang . Contohnya , Datuk Bahaman merupakan pemerintah di daerah Semantan .
  2. Di Lubuk Terua . Contohnya , Syres selalu datang ke Lubuk Terua bertujuan untuk mencari rahsia tentang Datuk Bahaman .
  3. Di rumah datuk bahaman . contohnya zahid , samad , awang muhammad , pak long abas dan datuk panglima raja berbincang dengan datuk baham tentang kubu yang sedang dibina di Lubuk Sengarat .

Latar Masa
  1. zaman penjajahan inggeris dipahang . contohnya , cerita ini berlaku ketika zaman penjajahan inggeris di pahang iaitu sewaktu datuk bahaman .
  2. Pagi . contohnya setiap pagi rahmad dan rakan2nya berlatih membaling bambu runcing di sebuah dusun durian yg terletak berhampiran dengan Mempahit .
  3. Tengah malam . contohnya datuk bahaman dan beberapa orang pengikutnya sampai di kuala semantan .

Latar masyarakat .
  1. masyarakat kampung . contohnya datuk bahaman dan seluruh penduduk semantan merupakan msyarkat kmpung .
  2. masyarakat pejuang . contohnya , datuk bahaman dan pengikutnya merupakan msyrakat pejuang yang ingin membebasan tanah air mereka daripada belenggu penjajahan .
  3. masyarakat yang bekerjasama . contohnya , pihak Zahid , Samad , Rahman dan Awang Muhammad bekerjasama membina kubu di Lubuk Sengarat .



Jadi jawapan kepada soalan latar masa/latar masyarakat/latar tempat novel DARAH TITIK DI SEMANTAN

Semua bahan ini untuk menjawab soalan latar masa/latar masyarakat/latar tempat novel DARAH TITIK DI SEMANTAN, Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran latar masa/latar masyarakat/latar tempat novel DARAH TITIK DI SEMANTAN Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/08/latar-masalatar-masyarakatlatar-tempat.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.