Konsep dan takrifan peningkatan suhu

Konsep dan takrifan peningkatan suhu - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Konsep dan takrifan peningkatan suhu , dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Konsep dan takrifan peningkatan suhu

See also


Konsep dan takrifan peningkatan suhu

Konsep dan takrifan peningkatan suhu
Jawapan:
Peningkatan suhu akan menyebabkan perubahan iklim yang memberi kesan langsung terhadap kegiatan pertanian. Kegiatan pertanian banyak bergantung kepada keadaan cuaca, perubahan musim dan bekalan air yang semuanya berkaitan dengan iklim. Oleh itu, hasil-hasil pertanian seperti padi, sayur-sayuran, buah-buahan dan sebagainya akan merosot kerana tidak dapat tumbuh dengan keadaan yang baik dalam suhu sekeliling yang tinggi.


Tambahan pula, peningkatan suhu akan menyebabkan peningkatan suhu lautan di mana aras laut ditingkatkan dengan ketara. Peningkatan aras laut tersebut akan menyebabkan peningkatan masalah banjir, kerosakan struktur pantai menerusi hakisan, kemusnahan kawasan berpaya, kemasukan air masin ke dalam sistem bekalan air minuman di kawasan pantai dan sebagainya.

Akhirnya,peningkatan suhu juga akan menjejaskan kesihatan manusia terutamanya penduduk bandar. Contohnya, kemungkinan besar seseorang akan mengalami tekanan jantung jika tidak dapat menyesuaikan diri dengan perubahan keadaan suhu sekeliling terumanya golongan tua mempunyai risiko yang lebih tinggi. Penyakit-penyakit seperti batuk, selsema dan lain-lain lagi juga mudah tersebar di dalam keadaan suhu sekeliling yang tinggi. Di samping itu, seseorang akan tidak bersemangat dan mudah letih jika suhu sekeliling adalah tinggi.



Jadi jawapan kepada soalan Konsep dan takrifan peningkatan suhu

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Konsep dan takrifan peningkatan suhu , Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Konsep dan takrifan peningkatan suhu Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/07/konsep-dan-takrifan-peningkatan-suhu.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.