Nyatakan pengajaran yang boleh dicontohi daripada Maharaja Asoka

Nyatakan pengajaran yang boleh dicontohi daripada Maharaja Asoka - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Nyatakan pengajaran yang boleh dicontohi daripada Maharaja Asoka, dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Nyatakan pengajaran yang boleh dicontohi daripada Maharaja Asoka

See also


Nyatakan pengajaran yang boleh dicontohi daripada Maharaja Asoka

Nyatakan pengajaran yang boleh dicontohi daripada Maharaja Asoka
Jawapan:
1.Peperangan akan membawa banyak kemusnahan, penderitaan dan kematian.

2.Penaklukan boleh dibuat secara diplomasi, contohnya melalui penyebaran agama Buddha.

3.Kemajuan dan kestabilan politik memerlukan pentadbiran yang cekap.

4.Pembentukan satu birokrasi pentadbiran amat perlu bagi melaksanakan dan melicinkan pentadbiran. Kerjasama, tolak ansur, dan toleransi perlu dipraktikkan dalam kehidupan supaya dapat menghindari dan menyelesaikan sebarang masalah yang timbul.

5.Undang-undang dan peraturan merupakan satu cara kawalan sosial untuk menjamin kesejahteraanlkeamanan negara.



Jadi jawapan kepada soalan Nyatakan pengajaran yang boleh dicontohi daripada Maharaja Asoka

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Nyatakan pengajaran yang boleh dicontohi daripada Maharaja Asoka, Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Nyatakan pengajaran yang boleh dicontohi daripada Maharaja Asoka Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/06/nyatakan-pengajaran-yang-boleh.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.