Contoh tulis ayat bagi setiap penjodoh bilangan

Contoh tulis ayat bagi setiap penjodoh bilangan - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Contoh tulis ayat bagi setiap penjodoh bilangan, dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Contoh tulis ayat bagi setiap penjodoh bilangan

See also


Contoh tulis ayat bagi setiap penjodoh bilangan

Contoh tulis ayat bagi setiap penjodoh bilangan
Tulis satu ayat bagi setiap penjodoh bilangan dibawah untuk menunjukkan bahawa anda faham akan maksud dan penggunaannya. Anda tidak boleh menambahkan imbuhan atau menggunakan perkataan itu sebagai peribahasa atau nama khas.

  1. kaki
  2. gugus
  3. berkas
  4. lembar
  5. pasang
  6. kuntum
Jawapan - penjodoh bilangan

  • kaki - payung, cendawan, kunyit atau bunga
  • gugus - kunci, buah yang tumbuh banyak-banyak pada setangkai seperti anggur
  • berkas - ikatan atau susunan seperti kayu api, lidi, surat dan lain-lain
  • lembar - benda yang panjang dan luas bidangnya seperti benang, tali, kertas dan lain-lain
  • pasang - dua benda yang melengkapi satu sama lain seperti anggota tubuh, selipan, stoking, anting-anting dan lain-lain
  • kuntum - bunga



Jadi jawapan kepada soalan Contoh tulis ayat bagi setiap penjodoh bilangan

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Contoh tulis ayat bagi setiap penjodoh bilangan, Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Contoh tulis ayat bagi setiap penjodoh bilangan Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2017/12/contoh-tulis-ayat-bagi-setiap-penjodoh.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.