Latar, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

Latar, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi) - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Latar, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi), dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Latar, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

See also


Latar, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

Latar, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)
  Latar Masa  
  1. Musim durian
  2. Pada waktu pagi - Israk jatuh di sungai ketika hendak mandi akibat ketiadaan air paip.
  3. Kebanyakan peristiwa berlaku pada waktu siang.
  Latar tempat  
  1. Kampung Sayung iaitu tempat tinggal Wah.
  2. Sungai Perak iaitu sungai yang terletak di tepi rumah Wah.
  3. Rumah kayu milik Wah.
  Latar Masyarakat  
  1. Masyarakat yang menghormati orang tua – Mikraj amat menghormati Wah
  2. Masyarakat muda yang sukar menyesuaikan diri dengan suasana kampung. Israk tidak selesa tinggal di kampung dan makan makanan kampung. seperti petai dan jering.
  3. Masyarakat yang bertanggungjawab. Mikraj tidak suka akan tindakan dan sikap abangnya yang keterlaluan terhadap neneknya Wah.
  4. Masyarakat yang penyayang. Wah amat menyayangi cucu-cucunya.



Jadi jawapan kepada soalan Latar, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi)

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Latar, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi), Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Latar, Cerpen Israk (Erda Roslan Khairi) Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2017/09/latar-cerpen-israk-erda-roslan-khairi.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.