Pelanduk Memijak Anak Memerang (Tema, Persoalan)

Pelanduk Memijak Anak Memerang (Tema, Persoalan) - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Pelanduk Memijak Anak Memerang (Tema, Persoalan), dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Pelanduk Memijak Anak Memerang (Tema, Persoalan)

See also


Pelanduk Memijak Anak Memerang (Tema, Persoalan)

Pelanduk Memijak Anak Memerang (Tema, Persoalan)
Jawapan:

Tema

Setiap perbuatan akan mendapat balasan.
Contoh : Kematian anak-anak Sang Memerang akhirnya terbukti disebabkan oleh tindakan perbuatan memerang itu sendiri yang memakan anak-anak dan keturunan Sang Sebarau.

Persoalan:

Pemerintah yang bijaksana dalam menyelesaikan masalah.
Contoh: Nabi Allah Sulaiman menyelesaikan kes Syah Alam di Rimba yang dituduh menyebabkan kematian anak-anak memerang dengan memanggil kesemua haiwan yang terlibat sehingga diketahui punca sebenar.

Kasih sayang ibu bapa terhadap anak-anak.
Contoh: Sang Memerang sedih kerana kematian anaknya akibat dipijak oleh Syah Alam. Begitu juga dengan Sang Sebarau yang marah kerana Sang Memerang telah memakan anak-anak dan keturunannya.

Ketaatan rakyat terhadap pemerintah.
Contoh: Haiwan-haiwan  taat akan  titah Nabi Allah Sulaiman yang menjadi ketua dan pemerintah untuk datang menghadap baginda.

Kejujuran mengakui kesalahan
Contoh: Sang Memerang mengaku kesalahannya yang telah memakan anak-anak serta keturunan Sang Sebarau.



Jadi jawapan kepada soalan Pelanduk Memijak Anak Memerang (Tema, Persoalan)

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Pelanduk Memijak Anak Memerang (Tema, Persoalan), Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Pelanduk Memijak Anak Memerang (Tema, Persoalan) Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/09/pelanduk-memijak-anak-memerang-tema.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.