Perlakuan kromosom homolog dalam proses pindah silang

Perlakuan kromosom homolog dalam proses pindah silang - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Perlakuan kromosom homolog dalam proses pindah silang , dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Perlakuan kromosom homolog dalam proses pindah silang

See also


Perlakuan kromosom homolog dalam proses pindah silang

Perlakuan kromosom homolog dalam proses pindah silang
Jawapan:

Pindah silang terjadi ketika meiosis I ..akhir profase I atau awal metaphase I iaitu pada saat kromosom telah mengganda menjadi dua kromatid.. kromosom-kromosom hendak memisah iaitu  pada anaphase I..kromatid-kromatid yang bersilang itu melekat dan putus di bagian kiasma, kemudiantiap potongan itu melekat pada kromatid sebelahnya secara timbal balik.



Jadi jawapan kepada soalan Perlakuan kromosom homolog dalam proses pindah silang

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Perlakuan kromosom homolog dalam proses pindah silang , Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Perlakuan kromosom homolog dalam proses pindah silang Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/07/perlakuan-kromosom-homolog-dalam-proses.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.