Mengapakah haiwan vertebrata yang terbesar terdapat di lautan (ikan paus)

Mengapakah haiwan vertebrata yang terbesar terdapat di lautan (ikan paus) - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Mengapakah haiwan vertebrata yang terbesar terdapat di lautan (ikan paus) , dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Mengapakah haiwan vertebrata yang terbesar terdapat di lautan (ikan paus)

See also


Mengapakah haiwan vertebrata yang terbesar terdapat di lautan (ikan paus)

Mengapakah haiwan vertebrata yang terbesar terdapat di lautan (ikan paus)
Jawapan:


Mamalia laut merupakan hewan laut bertulang belakang atau vertebrata. sirip punggung adalah bagian sirip yang terletak pada punggung dari ikan, paus (mamalia), dan lumba-lumba, juga pada punggung dari ichthyosaurus (yang telah punah). Kegunaan utama sirip punggung adalah untuk keseimbangan mereka dan membantu dalam melakukan belokan mendadak. Sirip punggung dari beberapa jenis hewan telah berkembang untuk fungsi protektif, seperti sebagai sengat atau bisa. Banyak dari keluarga lele dapat mengunci sirip punggung dan mengulurnya untuk menakuti predator atau untuk menyelipkan dirinya sendiri ke celah-celah.



Jadi jawapan kepada soalan Mengapakah haiwan vertebrata yang terbesar terdapat di lautan (ikan paus)

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Mengapakah haiwan vertebrata yang terbesar terdapat di lautan (ikan paus) , Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Mengapakah haiwan vertebrata yang terbesar terdapat di lautan (ikan paus) Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/07/mengapakah-haiwan-vertebrata-yang.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.