Apakah konsep ketumpatan dan keapungan ?

Apakah konsep ketumpatan dan keapungan ? - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Apakah konsep ketumpatan dan keapungan ? , dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Apakah konsep ketumpatan dan keapungan ?

See also


Apakah konsep ketumpatan dan keapungan ?

Apakah konsep ketumpatan dan keapungan ?
Jawapan:


Konsep Ketumpatan dan Keapungan
Ketumpatan sesuatu bahan merupakan sukatan jisim per unit isipadu. Unit SI bagi ketumpatan kg/m3 atau kg m-3Ketumpatan sesuatu bahan bergantung kepada dua faktor: Jisim: Lebih besar jisim, semakin besar ketumpatannya.

Isipadu: Lebih besar isipadu, semakin kecil ketumpatannya. Ketumpatan merupakan konsep penting dalam keapungan, ketulenan dan pembungkusan.

Keapungan (buoyancy) jirim adalah merujuk kepada samada sesuatu jirim itu terapung atau tenggelam dalam jirim lain. Jirim yang lebih tumpat akan tenggelam manakala jirim yang kurang tumpat akan terapung



Jadi jawapan kepada soalan Apakah konsep ketumpatan dan keapungan ?

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Apakah konsep ketumpatan dan keapungan ? , Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Apakah konsep ketumpatan dan keapungan ? Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/07/apakah-konsep-ketumpatan-dan-keapungan.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.