Terangkan bagaimana organel yang berlainan bekerjasama untuk membolehkan sel berfungsi dalam keadaan teratur

Terangkan bagaimana organel yang berlainan bekerjasama untuk membolehkan sel berfungsi dalam keadaan teratur - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Terangkan bagaimana organel yang berlainan bekerjasama untuk membolehkan sel berfungsi dalam keadaan teratur , dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Terangkan bagaimana organel yang berlainan bekerjasama untuk membolehkan sel berfungsi dalam keadaan teratur

See also


Terangkan bagaimana organel yang berlainan bekerjasama untuk membolehkan sel berfungsi dalam keadaan teratur

Terangkan bagaimana organel yang berlainan bekerjasama untuk membolehkan sel berfungsi dalam keadaan teratur
Jawapan:
Perlukan sintesis protein yang dinamakan robosom.
Organel mitokondria mnjana tenaga (ATP) untuk kegunaan organel2 lain buat function dia. contohnya sintesis protein. atp diperlukan untuk ribosom sintesis protein untuk dihantar kepada jalinan endoplasma kasar untuk dihantar kepada jasad golgi untuk diubah suai, dibentuk, dibungkus. dalam penghasilan protein yang disentesis contohnya buat enzim pstu dihantar kepada membran plasma supaya dibebaskan ke persekitaran sel.



Jadi jawapan kepada soalan Terangkan bagaimana organel yang berlainan bekerjasama untuk membolehkan sel berfungsi dalam keadaan teratur

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Terangkan bagaimana organel yang berlainan bekerjasama untuk membolehkan sel berfungsi dalam keadaan teratur , Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Terangkan bagaimana organel yang berlainan bekerjasama untuk membolehkan sel berfungsi dalam keadaan teratur Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/06/terangkan-bagaimana-organel-yang.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.