Kesan pengambilan karbohidrat dan lemak berlebihan dan kekurangan buahan serta sayuran kepada wanita hamil

Kesan pengambilan karbohidrat dan lemak berlebihan dan kekurangan buahan serta sayuran kepada wanita hamil - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Kesan pengambilan karbohidrat dan lemak berlebihan dan kekurangan buahan serta sayuran kepada wanita hamil , dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Kesan pengambilan karbohidrat dan lemak berlebihan dan kekurangan buahan serta sayuran kepada wanita hamil

See also


Kesan pengambilan karbohidrat dan lemak berlebihan dan kekurangan buahan serta sayuran kepada wanita hamil

Kesan pengambilan karbohidrat dan lemak berlebihan dan kekurangan buahan serta sayuran kepada wanita hamil
Jawapan:
Wanita hamil tidak digalakkan mengambil karbohidrat dan lemak secara berlebihan kerana pengambilan glukosa yang tinggi boleh menyebabkan penyakit kencing manis dan penyakit kardiovaskular seperti strok, serangan jantung dan arteriosklerosis. Pengambilan makanan yang tinggi lemak boleh menyebabkan kolesterol terenap dalam salur darah dan ini boleh menyebabkan trombosis. kesannya seseorang wanita hamil akan mengalami komplikasi semasa mengandung dan melahirkan anak nanti. Tekanan darah akan meningkat dan ini tidak baik kepada keselamatan ibu dan anak dalam kandungan.



Jadi jawapan kepada soalan Kesan pengambilan karbohidrat dan lemak berlebihan dan kekurangan buahan serta sayuran kepada wanita hamil

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Kesan pengambilan karbohidrat dan lemak berlebihan dan kekurangan buahan serta sayuran kepada wanita hamil , Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Kesan pengambilan karbohidrat dan lemak berlebihan dan kekurangan buahan serta sayuran kepada wanita hamil Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/06/kesan-pengambilan-karbohidrat-dan-lemak.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.