Apakah maksud pengkhususan sel? berikan contoh pengkhususan sel

Apakah maksud pengkhususan sel? berikan contoh pengkhususan sel - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Apakah maksud pengkhususan sel? berikan contoh pengkhususan sel, dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Apakah maksud pengkhususan sel? berikan contoh pengkhususan sel

See also


Apakah maksud pengkhususan sel? berikan contoh pengkhususan sel

Apakah maksud pengkhususan sel? berikan contoh pengkhususan sel
Jawapan:
Pengkhususan sel —- Setiap jenis sel adalah mengkhusus dalam melaksanakan satu fungsi tertentu dengan cekap dan berkesan.Setiap sel dalam badan manusia tidak berkemampuan untuk melaksanakan segala fungsi badan seperti pernafasan, pencernaan atau perkumuhan dengan sendirinya. Disebabkan itu wujudnya pengkhususan sel. 
 
Contohnya, sel-sel otot yang kenyal membolehkannya untuk menguncup dengan mudah untuk membolehkan berlakunya pergerakan badan.



Jadi jawapan kepada soalan Apakah maksud pengkhususan sel? berikan contoh pengkhususan sel

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Apakah maksud pengkhususan sel? berikan contoh pengkhususan sel, Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Apakah maksud pengkhususan sel? berikan contoh pengkhususan sel Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/06/apakah-maksud-pengkhususan-sel-berikan.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.