Contoh akhbar persetiaan persekutuan 1895

Contoh akhbar persetiaan persekutuan 1895 - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Contoh akhbar persetiaan persekutuan 1895 , dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Contoh akhbar persetiaan persekutuan 1895

See also


Contoh akhbar persetiaan persekutuan 1895

Contoh akhbar persetiaan persekutuan 1895
Jawapan:
  1. Karena adanya Kelemahan pada Pelaksanaan Sistem Residen, dimana Residen tidak diberikan panduan yang jelas untuk menjalankan tugas yang membuat Residen menjadi terlalu berkuasa. Pentadbiran setiap negeri tidak seragam kerana mempunyai undang-undang sendiri. Imbasnya Gabenor Negeri-Negeri Selat di Singapura gagal mengawal kuasa Residen. 
  2. Karena adanya Krisis ekonomi Pahang Terjadi perbelanjaan negeri meningkat kerana Pahang terpaksa menanggung banyak hutang akibat kebangkitan rakyat menentang British.
  3. Perkongsian Perkhidmatan Pakar, karena adanya menjimatkan bayaran perkhidmatan pakar seperti jurutera, juru ukur dan doktor. 
  4. Faktor sistem perhubungan, Adanya sistem perhubungan seperti jalan raya dan landasan keretapi antara Negeri-Negeri Melayu dapat dimajukan 
  5. Faktor Keselamatan, yaitu mengukuhkan kekuatan dan pertahanan ketenteraan dalam negara



Jadi jawapan kepada soalan Contoh akhbar persetiaan persekutuan 1895

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Contoh akhbar persetiaan persekutuan 1895 , Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Contoh akhbar persetiaan persekutuan 1895 Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/06/contoh-akhbar-persetiaan-persekutuan.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.