Bagaimana penyesuaian oleh pokok bakau yang tumbuh di kawasan tepi pantai berlumpur?

Bagaimana penyesuaian oleh pokok bakau yang tumbuh di kawasan tepi pantai berlumpur? - helo kawan soalan dan jawapan, Belajar tentang perkongsian pengajaran kali ini bertajuk Bagaimana penyesuaian oleh pokok bakau yang tumbuh di kawasan tepi pantai berlumpur?, dalam membantu untuk menjawab soalan atau membantu pembelajaran Ye, Mudah-mudahan kandungan posting soalan dan jawapan yang saya kongsi ini anda boleh faham, jika terdapat sebarang masalah Sila berasa bebas untuk komen.

Masalah pautan : Bagaimana penyesuaian oleh pokok bakau yang tumbuh di kawasan tepi pantai berlumpur?

See also


Bagaimana penyesuaian oleh pokok bakau yang tumbuh di kawasan tepi pantai berlumpur?

Bagaimana penyesuaian oleh pokok bakau yg tumbuh di kawasan tepi pantai berlumpur?
Jawapan:
penyesuaian oleh pokok bakau yang tumbuh di kawasan tepi pantai berlumpur
  1. tumbuh-tumbuhan bakau dapat tumbuh dengan tegap dengan menggunakan akar banir dan akar sokong 
  2. Tanah yang berkelodak dan perubahan pasang surut (air pasang surut) tidak sesuai bagi perkembangan anak pokok bakau. Untuk mengatasi masalah ini, tumbuh-tumbuhan bakau mempunyai kaedah percambahan biji benih yang unik yang dikenali sebagai ‘vivipariti’
  3. Tumbuh-tumbuhan bakau mengatasi kandungan oksigen yang rendah dengan akar udara khas yang dikenali sebagai ‘pneumatofor’ iaitu akar yang tumbuh secara menegak daripada permukaan tanah untuk mendapatkan oksigen.



Jadi jawapan kepada soalan Bagaimana penyesuaian oleh pokok bakau yang tumbuh di kawasan tepi pantai berlumpur?

Semua bahan ini untuk menjawab soalan Bagaimana penyesuaian oleh pokok bakau yang tumbuh di kawasan tepi pantai berlumpur?, Mudah-mudahan boleh memberi manfaat kepada semua. Well, Semua ini menyiarkan soalan dan jawapan yang buat masa ini.

Anda sedang membaca artikel tentang pelajaran Bagaimana penyesuaian oleh pokok bakau yang tumbuh di kawasan tepi pantai berlumpur? Pelajaran ini dan url artikel ini permalinknya https://soalanandjawapan.blogspot.com/2016/07/bagaimana-penyesuaian-oleh-pokok-bakau.html Semoga bahan artikel yang boleh membantu jawab soalan terpelihara rakan, baik belajar.